händelserik helg.

Hej igen bloggen, och givetvis alla ni läsare.

ursäkta mig att uppdateringen har varit lite sisådär dem senaste dagarna..jag vet inte vad det beror på heller, men iallafall, nu skriver jag ju iallafall, och ska försöka sammanfatta dessa dagar, utan att det blir ungefär 482342 sidor på bloggen, det skulle inte vara så kul för er att läsa kanske, och sannerligen jobbigt för mig att skriva.

Men, i söndags var jag och bevittnade ( tillsammans med Anders), Kross, av Karlstad bowlingklubb, made of Corona bowlingklubb...(eller nåt). Jag undrar om dem hade tagit en öl eller två innan matchen, för alla 8 spelade verkligen galet bra, och då var det tydligen bara ett B-lag... För övrigt, anledningen till varför jag var där, var att pappa var med och spelade..

Igår, måndag, hände egentligen inte så jättemycket..satt mest hemma, och tråkade som vanligt..menmen, det ska man ju också göra faktiskt ibland( även om jag alldeles för ofta sysselsätter mig med den sysslan).

men idag, tisdag, har det definitivt hänt mer saker. imorse, eller jaa, inte imorse, men vid halv elva, så ringde min syrra  och sa att vi skulle åka till Restaurang Östanvinden, så det gjorde vi ju såklart, och maten var helt okej, det blev Dagens; Pasta med skinksås o räkor eller vad det nu var.. och sen hade dem en råhäftig grejj när man ställde ifrån sig brickan.. dem hade ett rullband att ställa brickan på, som åkte ändå in i köket, riktigt häftigt tyckte jag! (haha).
Sen efter det, så åkte vi hem, och tog en promenad på 45 minuter, och smart som jag var, så tog jag gångstavar, men skippade mössan, så jag frös lagomt mycket när vi var hemma igen, dock hade jag stil på händerna, när jag tog mammas rosa-lila muffvantar, dem är klart läckra alltså!
Sen var det dags att dra in mot staden igen i Nisse ( Systers smeknamn på bilen, som namnet antyder är en Nissan). Väl där skulle jag sätta mig på körskolan och testa lite med datorerna, alltså teoridelen.
Och jag måste säga att jag själv var lite imponerad. 54 rätt av 70 på trafikregler, 2 från godkänt.
19 av 21 rätt på förrädiska situationer, självklart godkänd. Så teoridelen känner jag kommer gå bättre än vad jag var rädd för i början. Nu är det bara körningen som behöver förbättras, lite grann!
När klockan var rfamåt halvfem gick tiden för parkeringen ut, så vi var tvungna att gå till bilen som stod vid bibblan. SKulle sedan till Mitticity och köpa en potentiell målsprute klubba, men jag ansåg den vara liite för kort, men det blir nog den nästa gång jag är på stan ändå så.:) En Fatpipe Doggy för övrigt, riktigt läcker.
men som sagt. det blev inte så, men innan dess, så stötte jag på (alltså inte rörde, utan såg) två gamla klasskompisar, Joanna och Hanna, som jag inte sett sen...aah sen vi slutade nian, vilket känns som ungefär 482342 år sedan. Dem skulle till Asien nu, nästa veckan, vem är avundsjuk mer än mig? antagligen alla. Fyfasen va gött o slippa denna kylan, och komma bort ett tag. Ett tag och ett tag förresten, dem skulle va borta fyra månader! Fyfasen, synd dem inte hade plats i resebagaget.

Sen måste jag säga att jag kan vara den nye Thomas holmström, Magnus Wernblom, eller för den delens skull Emil Kåberg. Laget bara öste in mål i PowerPlay (PP) på träningen idag, när JAG stod framför mål och störde målvakten, och skapade yta för dem andra.
DET NI!

//David

image10Fatpipe DOggy, 450 kr.

Nåt du vill säga?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0