innebandy=dödens död

Har precis hoppat ur duschen, och ligger nu och är allmänt..ja, död i princip. Aldrig har jag varit med om en så jobbig innebandyträning, (eller är det jag som är dåligt tränad?). Hmm, tål att tänkas på det där..
Hursomhelst, så märks det hur bra jag egentligen är, nu på fredag, det är då min första match går av stapeln, men det visste ni ju kanske redan, iallafall vissa av er. Men det ska bli grymt roligt att börja spela matcher igen, men självklart är det en bonus om man vinner.
Det är det alltid.Liksom, varför hålla på om man spelar enbart för o ha kul?  Värdelöst

Något annat som också är värdelöst, är att, när jag (på innebandyn) skulle ta emot en passning, och springa med bollen på klubbgbladet ( vad annars?) så trillar jag, och på nåt jättekonstigt vis, så får jag armen under mig, och liksom glider på den nån decimeter, och alla ni som har spelat (och ramlat) i Sundsta Sporthall, vet att det golvet tar absolut tvärstopp.
Så nu har jag en läcker "blåsa" eller något..vettesjutton va man ska kalla det egentligen, men ont gör det. Men det är väl som dem gamla romarna (säger vi) sade: "Den som är ärrad, har vunnit många strider". Och, som sagt, det är säkert inte romarna som sade det. Men det kunde varit. Lika väl som det kunde varit Shakespear. Eller Robin Hood. Eller David Gambrick.

Sen måste jag bara säga att jag H A T A R att köra just våran bil ibland. Den är typ jätte-immig (?) på sidorutorna, för att inte tala om bakrutan.
Och ni som någon gång kört bil i mörker, där varken sidobackspeglarna, backspegeln inne i bilen, eller bakrutan är tillräckligt bra för att användas, förstår kanske mina aggresioner mot just våran bil.
Annars är bilkörning kul.
Så, så fort mitt körkort är bärgat (eller helst tidigare), så ska jag köpa mig en helt egen bil, helst en Opel Calibra. Snygga, och kostar inte en förmögenhet att äga/köra.

Till sist, så måste jag bara kommentera Tiger Woods vinst nu i helgen, i Buick Invitational.
Han har varit borta över en månad från allt vad tävlingsgolf heter, och går ut och fullständigt krossar Torrey Pines båda banor, och vinner med, tror det var 8 slag.
Det är vad vissa kallar skicklighet. Jag kallar det fullkomligt fantastiskt.

Godnatt på er alla, och ursäkta att detta inlägget blev typ 823423423642 ord långt.
/David

Nåt du vill säga?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0