Superdry piké av mormor!

Hellu igen, och välkommen till min blogg, om du är ny läsare, oroa dig inte, jag är nästan lika ny bloggare!

Igår (lördag) vad jag med mina homies ( mamma och mormor that is) till Bergvik (köpcenter i Karlstad).
När vi hade vart i väskshopen ungefär 300 år, så blev jag trött på alla väskor o skit, så jag tog mig friheten att sticka till Intersport, ungefär 30 meter därifrån, och jag måste nog säga att det var ett äventyr i sig.
Skulle kolla på innebandyklubba där, men den jag helst ville ha, (och en som var bra, men ändå i min låga prisklass) fanns inte, så jag får helt enkelt köpa den inne på Intersport i staden eller något.

Men sen, lite senare, så sprang mammsen och mormor in på Jack and Jones,  och eftersom jag inte gillar den butiken sådär undrbart mycket, så gick jag istället in på Carlings, som ligger precis rakt över ungefär.

Och där kollade jag först på en hyfsat snygg Encore tröja, lite tunnare, perfekt för en halvvarm dag på golfbanan, men jag tror den var lite för stor, orkade dock inte prova.
Men sen, när jag skulle lägga upp den på hyllan igen, så hände det, vad man skulle kunna kalla för ödet.
Då råkade jag nämligen ha ner en piké på golvet, och när jag tog upp den, så såg jag till min förvåning att den va assnygg! och dessutom råbillig, den var nedsatt från 600, till 100 spänn!  Det, mina damer, herrar, pojkar,flickor, kallar jag ett kap! ( Ni kan se hur den såg ut, på bilden härnedan.
Och när jag då skulle betala, så kom helt plötsligt mormor fram och ställde sig där, och när jag hade betalat klart, och snackat lite med dem i kassan, så öste mormor ur sig: "nej men gud vad pigg han i kassan var! jättepigg och rolig! men vilken FRISYR!" Ja, man kan säga att min mormor kan säga det allra mesta, till vem som helst. xD

image9 Där är då den nya Superdry pikén, som jag inhandlade på Carlings, för minst sagt den nätta summan av 99 kronor. ( jag ljög förut när jag sa 100 kr, men jag ville ju inte verka snål först, men sen tänkte jag på min karma)

Idag ska jag nog med pappa och kolla när han tävlar(?) i bowling, men först är det mat!
ha en bra fortsatt helg hörrni!

/David

Nåt du vill säga?
Postat av: Anders

Haha, bowling it is, drar nog också dit och kollar, är han en klar favorit till segern eller?

2008-01-20 @ 15:51:32
Postat av: Anders

Nice piké btw =)

2008-01-20 @ 15:52:07
Postat av: Anders

Synd att dom förlora =/...
Men jag har sett ett fel i din blogg igen (muhahaha (6))Borde inte rosagolfboll stå i rosa? :)

2008-01-21 @ 12:34:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0