helgen som varit

Jappjapp, nu är jag tillräckligt pigg för att skriva om helgen känner jag.
En helg som jag då tillbringade i Göteborg, en stad som jag nog skulle vilja beskriva som Sveriges bästa stad.
Jag menar, spårvagnarna. En klassiker, som förflyttar personer ungefär hela tiden.
Sjukt smidigt, och om man har tur så är det gratis. Det var det iallafall för mig, eftersom jag inte kunde betala (jaja, vi säger så).

Hursomhelst, när jag gick ur tåget, så kom Vicky och Jonas och hämtade mig på stationen. Det roliga med det var att Vicky kände igen mig från typ 50 meter. Jag kände ju igen henne också, men jaa iallafall..det var lite kul.

Sen drog vi hem till Hannas lägenhet, där jag dumpade mina grejjer, för att sedan åka spårvagn till donken, där vi tog en Mcflurry (ja, denna gången betalade vi.. eller jaa, Jonas gjorde).

Sen var det ganska dags snart att åka till liseberg, där vi skulle möta Hannisen.
Och rätt som det var så stod hon där, söt som alltid, i sin röda Lisebergsjacka.

Det hände också en rätt skoj sak när vi stod och väntade på Hanna utanför Entrén. Det samlades asmånga vakter därutanför då.. Undrar om dem tyckte att nån av mig, Jonas och Vicky såg farliga ut? Det skulle inte förvåna mig. Men det ska tilläggas att vi inte såg ett dugg farliga ut. Som tre små lamm ungefär. Nåja.

****

Sen bar det då äntligen dags in i parken, och på lördagen så bjussade Hanna på biljetter och inträdet, snacka om underbar person.

Vi åkte en hel del redan på lördagen, bland annat Balder, Kanonen, Kållerado (stavning?), och självklart Lisebergsbanan. Sen lite smått och gott, men dem är ingen idé att ta med, eftersom dem var så mesiga.
Spinrock var dock riktigt go.

Sen kom tre av Hannas vänner, och då bar det iväg till Gasten. Vilket var det absolut värsta jag har varit med om förresten! Fyfasen. Höll på att ungefär tio gånger under 5 minuter. Så rädd har jag aldrig varit tror jag fasenimej
Dessutom fick jag ju äran(?) att gå först!

Redan vid biljettkön så blev jag skrämd från vettet! 
Men som ni märker lever jag ju än iallafall.

****

Efter detta, så åkte vi lite smått och gott igen, för att sedan gå över till skicklighetsspelen. 
Och det visade sig att Hanna var den som var skickligast på klo-spelen. 
Alltså där man ska fånga gosedjur med klor (ni vet vad jag menar).

Men jag fick faktiskt också upp några, vilka jag gav till både Hanna och Vicky. Det tyckte dem nog om. Hoppas jag iallafall. 
Jag fick iallafall en puss på kinden av Vicky. Yeeey!

****
Sen var det dags för Fyrverkerierna, eftersom det faktiskt var premiär för Liseberg på Lördagen. Och det var det absolut mäktigaste jag sett i fyrverkeriväg. Fyfasen vad fint det var. Och extremt mycket var det också. 

Så, när det också var slut, drog vi och handlade på nåt ställe, som låg nånstans.. I Göteborg låg det iallafall. 

Sedan bar det iväg hem till Hanna igen, där det blev Chicken och Potatissallad. Inte alls dumt var det! Faktum var att det var väldigt gott, Tack Hanna (=

Sen blev det också lite film, en liten stund med Sylvester Stallone, och sedan Sällskapsresan- Sun trip.

Jättemysig kväll, och sen drog Vicky hem till sig, och vi andra la oss och sov.

****

Sen på söndagen började det med en stadig frukost på Donken.  Sen en väntestund på Vicky innan det bar iväg till liseberg för en massa galna upptåg och massa karuseller.

Kände dock att dagen kunde börjat bättre när Hanna och Vicky drog med mig på Tornado, som i och för sig var riktigt skön. Men lite måste man kunna stå ut med, man är ju ändå man, och dem två flickorna dissar man inte bara sådär. Tro mig=)

Sen bar det iväg till Höjden på Liseberg. Och när vi ändå var på höjden, så passade dem båda girlsen på att dra med mig i Höjdskräcken. Och den attraktionen är precis vad den heter. Fyfaasen vad rädd man var när man var på väg upp. Väl däruppe var det mest fint. Kunde i och för sig inte njuta så mycket av utsikten när man visste vad som väntade, 10 sekunder senare. Sen bara *AAAAAAAAAH* Magen var kvar däruppe, och hjärnan hade tappats. Men levde, det  gjorde man ju iallafall. 

Efter detta så åkte vi lite till, nån kompis till Vicky joinade också, och vi åkte lite till. Sen började jag må illa. Riktigt illa. Men jag stod ut, och åkte lite mer karuseller. 

Tillslut, efter att jag klev ur bilen i Jukebox, så blev det nog, och ett av mina mindre stolta ögonblick var ett faktum. 
Jag spydde alltså. Precis efter att jag kom ur "bilen". 
Det var inte sådär jättefräscht. 

Men efter detta så tog jag mig en dricka, dem andra tre åkte Lisebergsbanan en sista gång. Sen ville Hanna gå hem, och jag hängde med, eftersom jag ändå inte hade planerat att åka nåt mer, av olika anledningar.

Sen var det i princip dags för mig att ta farväl av Götet för denna gång. 

Och det var verkligen tråkigt att åka. 
Helgen var den bästa för mig på väldigt väldigt länge, och jag har två personer att tacka för detta. TACK Hanna och Vicky. 
Helgen var som sagt HELT underbar. 
Hoppas vi ses snart igen.=)

****

Sen, när jag kom till tåget så märkte jag att jag fick en plats, så jag var tvungen att åka baklänges i tåget, i 3 timmar, fortfarande illamåendes från Liseberg. 

Det var ingen Hit. Men hem kom jag, och lever, det gör jag också. 

Hoppas nu ni fått er en bild av hur jag hade det nere i Göteborg. Annars kommer det några bilder här.

image52
Denna vann jag då i en klo-maskin nere på Liseberg. Simpelt spel säger jag. :)



Kanonen..typ värsta jag vart med om, utom Höjdskräcken och Balder.

Det var allt för mig denna gång.

/David







 



Nåt du vill säga?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0