nya hörlurar (igen)

Nu har jag vart på OnOff och återigen fått nya hörlurar. Det är synd att dem går sönder, och krånglar och så, för det är verkligen superlurar annars. Men ja, det är ju iofs inte såå jobbigt att åka in och byta dem faktiskt..

****

Var för övrigt och spelade golf igår, (Konstigt va, det brukar ju jag aaaaldrig göra).
Men igår var det alltså dags igen iallafall, och dem som jag hakade på och spelade med, var givetvis Anders, och hans fader. Och vi hade det trevligt. Dock ska sägas att mitt spel inte var så trevligt alla gånger.

Det började dock faktiskt stabilt, för att inte säga bra.

Två greenträffar dem första två hålen talade för en bra dag. Men ja, det var väl att ta ut segern i förskott, om man säger så.
Men sen så gick det åt skogen, både bildligt talat, och bokstavligt talat. Eller hur det nu är man säger.

Hängde dock i några par, om det nu är något att hurra för. Och om ni nu undrar vad ett par är, så...Nej, jag orkar inte förklara, det får ni fråga om.

Eller okej, jag kan förklara det.

Ett par är alltså när man går på det "ideala" antal slag på hålet, och det finns tre olika "idealslag" eller vad man nu ska säga. Eller jaa, egentligen fyra, men det tar vi inte med, det blir bara krångligt.

Det finns par 3, par 4 och par 5, där par 4 är dem allra vanligaste, och det är där alla banor baseras på. Typ.

Så, om vi säger att vi nu spelar ett par 4. Du och jag. Eller du och...jaa, nån annan. Eller jag och nån annan för den delen. Då är det så att om jag slår ut, från tee, (som utslagsplatsen på varje hål kallas), och sedan slår mitt andraslag in på greenen (där hålet står), och sedan missar den första putten precis brevid hål, men puttar i den på 4:e slaget, då har jag precis gjort ett par!. Om jag däremot hade satt den första putten som var på greenen, då hade jag gjort en birdie.

Hoppas jag klargjort detta lite mer nu iallafall. Eller har jag kanske förvirrat er mer? Det återstår att se, hoppas iallafall på det första alternativet!

Nu ska jag göra nåt annat för en stund tror jag, hoppas ni haft en bra helg iallafall!

/David

Nåt du vill säga?
Postat av: A.

DAVID GOES PRO! :D

2008-04-06 @ 17:33:54
Postat av: Jonas

Hahahaha, aldrig har definitionen av ett par varit klarare... Go David =D

2008-04-07 @ 16:08:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0