Niklas Persson- division 1 domare?

Hej.

Sitter här och är sur, för att inte säga förbannad på Niklas Persson, han som dömde matchen mellan SSK-FBK ikväll.
Först åker Emil Kåberg ut för en, vad nog de flesta (utom den otroligt okompetenta kommentatorn) tycker är en Klockren tackling, så kallad Open Ice tackling som de skulle säga i NHL.

Varför Kåberg blir tacklad, är väl förmodligen för att SSK-spelaren ligger kvar och gråter lite, eftersom han inte såg Kåberg komma, så var han inte beredd på tacklingen. Men spelarna kanske får börja åka runt och fråga både domaren och spelaren dem vill tackla, om det är okej.

Sen att Persson dömer mål, där 2 Södertäljespelare ligger i målgården, och där Gustavsson har tappat masken typ 5 sekunder innan det blir mål, det är ett skämt.

Till och med Södertäljekaptenen Per Hallin sa såhär om målet: "Ja, det var ju bra att vi fick med oss det målet".
Inte ens han var med på det med andra ord.

****

Håller fast vid mitt tänk att Elitserien borde skaffa enbart proffsdomare. Ligan är såpass bra, så det absolut skulle löna sig i längden med bättre domare, som inte har något annat jobb vid sidan om.

I NHL kör dem ju enbart med proffsdomare, och det är sällan spelarna klagar på domsluten, trots att det är mycket större hockeydivor därborta.

****

Annars har min helg varit helt okej, för att återgå till lite mer vettigt, icke-hockeysnack.
Har spelat innebandy som vanligt, och på lördagen bar det av till Lecab för lite golfrea.
Och det var ju mysigt, eftersom jag råkade fynda en ny trä3a, för andra mer känd som spoon.
Eller för mig känd som klubban-du-inte-kan-slå-med.
Men det kanske kan bli ändring på det nu.

Jag hoppas ju det iallafall. :)

Hoppas ni också haft en superbra helg.

/David

Nåt du vill säga?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0