Annika Sörenstam, världsetta igen?

Läste precis på www.golf.se att vissa " experter" (självutnämnda eller såna som faktiskt vet nåt, ska vi inte gå in på), men iallafall, dem trodde att Annika Sörenstam kunde bli världsetta på damsidan, och nu snackar vi givetvis golf.

Jag tror dock dem har fel, och att dem tror så bara för att hon är svenska. Hennes tid är över. Finito. Okej, att hon kanske kan vinna lite då och då, men aldrig ta över förstaplatsen på världsrankingen igen.



Dels tror jag att motståndet är alldeles för bra nuförtiden, för att hon ska kunna vinna dem tävlingarna som behövs för att hon ska lyckas. Spelare som Paula Creamer, Nathalie Gulbis, och inte minst norges stolthet (utom alla miljarders skidskyttar), Suzanne Pettersen. Och givetvis Lorena Ochoa, som är världsetta när detta inlägg skrivs.

Dels så tror jag inte hon har motivationen till att bli det igen.
Hon börjar bli gammal, och har börjat fundera på familjelivet utanför golfen m.m.

Men vad tusan, detta är bara mina tankar.

Även jag kan ha fel, har det visat sig (alldeles för ofta dock).

/David

Nåt du vill säga?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0