arbetsförmedlingen och körskola

Sitter här, och har ungefär nyss kommit hem från stan, som bjöd på flera trevliga överraskningar faktiskt.

Skulle ju va på arbetsförmedlingen klockan 10 idag (tidigt!), och det visade sig att en gammal klasskamrat och kompis också skulle dit, eller jaa, vi såg varann precis när vi skulle gå in genom dörrn, in till våningen där "mötet" skulle vara. Och det var verkligen trevligt att se Nathalie igen! Det var ju typ hmm..aah de måste vart 500 miljoner år sen sist liksom. Så vi satt där o snackade en massa, innan mötet började, (det är ju ohyfsat och prata när nån annan därframme pratar, så då var vi hyfsat tysta). Vi pratade egentligen om de mesta, och vi hade ju iaf något gemensamt, båda är ju arbetslösa. Och mötena, som är nån grejj för att få stöd, för att få jobb, skulle tydligen vara flera gånger, så det är något att se fram emot.

Sen, när mötet var slut, efter typ en kvart, så tog vi hissen ner till markplanet, och hon undrade vad jag skulle göra nu. Jag sa att jag skulle hem, det kanske va dumt, eftersom hon tydligen skulle vänta på Isabelle, som även det är en gammal klasskamrat. Men men, så dumt är jag, så jag inte håller nån sällskap, medans dem väntar.
Så vi tog hejdå där vid torget, och jag gick till körskolan, som jag i och för sig inte trodde va öppen, men jag chansade, och när ja öppnade dörren, så satt en tjej där, o sa att Peter inte var där (körskolelärarn Peter).
Så jag frågade om det var okej att jag satte mig vid en dator och sysslade lite med teorin, och jaa, det gjorde jag då.
Fast till en början så blev det inte så mycket med det, utan vi började istället snacka endel, och det va verkligen en jättetrevlig tjej det där.

Så nu fick jag det sagt, jag har alltså snackat med två tjejer idag, inte illa va?;P höhöhö.

Iallafall, undrar om det är hockey idag?

/David

Nåt du vill säga?
Postat av: Doldis.

Rosagolfboll goes player :D
Ingen hockey idag, om inte allsvenskan isåfall..GO JUL PÅ REJ PÖJK!

2008-02-20 @ 14:44:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0