golf! (?!)

kom preciiis in, från årets första golfrunda! och garanterat den tidigaste någonsin för mig, i min golfhistoria.
Spelade Karlstad GK, givetvis med vintergreener. men ändå, banan var liksom inte ens blöt! Dock fanns det is på vissa ställen, men på dem ställena är det knappt sol ens på sommaren, så det är ju inte konstigt.

Iallafall, så spelade jag rätt bra faktiskt, dock hade jag önskat att mitt rosa skaft satt på drivern, men det kommer dit det med, i sinom tid.
Man kanske inte kan säga nåt direkt resultat, och det faktum att varje hål spelades mer eller mindre kortare gör ju även det sitt, men man ser ju, och känner, hur slagen går, lite med längden, och framförallt siktet.
Och dem grejjerna tyckte jag att jag hade hyfsad koll på idag, framförallt med järnklubborna, som jag ALDRIG slagit bra med förut.

Så det lovar gott inför säsongen, men ser får man ju se hur det blir när man måste putta. Men det visar sig längre fram, vid april-maj.:)

Gjorde för övrigt två "birdies".

Första var riktigt fin, slog en bra trä3 från tee, hade sen bara ca. 80 meter kvar.. och jaa, chippen som var tredjeslaget hamnade 2 dec från flaggan, och eftersom det inte fanns några hål i marken, så tog jag det som en birdie! "Yes".

Andra orkar jag inte beskriva riktigt, men fin var den fasenimig!;P

Och tro inte nu jag är en riktigt golfgalning, som spelar när det är typ -15 grader ute. Nejnej, idag var det nämligen 8 grader varmt när vi var ute och spelade, och eftersom jag drog på mig långkallingar, och underställ, så frös jag inte det minsta. Sådeså.

Så, hur har er helg varit nu då?=)

/David

Nåt du vill säga?
Postat av: A.

Synd att en inte visste att du skulle lira idag, hade varit kul att krossa dig, för fy vilken form man är i ;)...
Att man skär slagen är sånt som händer, bollen gick dit den skulle, även om den starta helt fel, men men med "värmen" som var så kan man nog hoppas på bättre sving i sommar iaf...

Hur gick det för far din då ?Såg allt att han svingade lite även han, Han måste ha vunnit över dig, annars hade vi hört att han spelat han med!

2008-02-17 @ 23:07:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0