Vålberg vs. Skattkärr

Nu är jag tillbaks igen, med lite smaskigt innebandygodis!

För igår var ju Skattkärrs IK U,och spelade match i Vålberg. Första perioden var rent skit, vi låg under med 3-0, men den spelade inte jag, utan jg fick nöta bänk. Inte speciellt kul, och sikten ut på planen var inte den bästa, för avbytarbåsen var liksom "inhuggna" i väggen. Värdelöst!
Men iallafallm i andra perioden så fick jag äntligen spela, och då tog vi ikapp det där jobbiga underläget, och jag tyckte jag skötte mig gansk bra, två mål framåt, och inget bakåt, när ja och min kedja var inne på plan.

Så, när två perioder var avklarade, stod det alltså 3-3, och matchen var helt jämn. Utom i målchanser, för där var vi överlägsna. Sett till chanse borde vi vunnit matchen med typ 7/8-4, men, så var alltså inte fallet, utan i sista perioden, (som jag för övrigt inte spelade, på grund av bänken igen)  gjorde båda lagen ett varsitt mål, och matchen slutade 4-4.

Matchens gigant Linus, blev dock nerdragen i mitten av andra perioden ( i min kedja), med en rejäl bensax, och jaa, domarna såg inte detta, så det blev varken straff eller frislag, eller utvisning. Även detta värdelöst.

Men jag må säga att jag är rätt nöjd med mitt spel på matcherna ändå, jag har vart inne på sammanlagt 4 mål framåt, och 2 bakåt, vilket ger en plus/minus statistik på +2, inte illa pinkat. Eller?.

Nu finns det väl inte så mycket mer att skriva i denna stund, men jag återkommer, var så säkra!

/David

Nåt du vill säga?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0