FBK-Timrå

Har ännu inte smält förlusten för FBK idag.
Det var en ren skitmatch i typ 50 minuter för Färjestad, men dem sista 10 verkade dem vakna, men jaa, hockey spelas ju i 60 minuter, och jag har sett få matcher som avgjorts på mindre än tio minuter, finns givetvis undantag (läs: Semifinal 7, HV71-FBK). Men iallafall, om grabbarna spelar såhär nästa vecka finns absolut oron i huvudet på iallafall mig, att FBK åker ut i kvarten redan.
Men å andra sidan, vad finns det egentligen att spela om nu, när slutspelsplatsen för längesedan är säkrad? Om man ska vinna ett slutspel (som givetvis, som alltid, är Färjestads mål), ska man kunna slå alla lag, och varför då inte möta dem bättre "rankade" lagen tidigt, när dem kanske tar det lite lättare på matcherna, än vad dem gör när det blir semi, eller rentav final?.
Jag kanske har väldigt fel, men jag skulle kunna tänka mig att det kan kännas så iallafall.
Alla lagen blir ju bättre ju längre slutspelet lider, det är ingen tanke bara jag har, det är idrottspsykologi (vilket jag för övrigt har läst på universitetet). Det är ju trotsallt profissionella hockeyspelare vi pratar om här. Så allt snack om att andraplatsen är jätteviktig vet jag inte om jag kan hålla med om riktigt.

Det skulle isåfall vara att man får en extra hemma match, vilket tillför extra inkomster, vilket aldrig är fel. Men sett till hur FBK har spelat hemma på sistone, så kanske det rentav är bra att dem kanske missar andraplatsen? Ekonomi har ju redan klubben så det räcker och blir över.
 
Nu ska jag snart sova iallafall, och tänka ut fler hockeyplaner!

/David

Nåt du vill säga?
Postat av: josefine

Har du läst på universitetet? =D

2008-03-05 @ 22:23:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0