FBK vinst, (och lite innebandy) och lite melodifest

Mja, som ni ser så krossade ju faktiskt FBK Brynäs igår, alltså Lördag. Det var i och för sig en ganska lam match, men där FBK verkligen utnyttjade dem chanser man bjöds på.
Christopher Heino-Lindberg var stabil i målet, vilket inte minst visar sig när man ser resultatet, 5-0 till FBK.

Och som jag skrev sist i min lilla blogg, så har FBK en kedja till, som inte visade sig så mycket nere i Skandinavium, men som nu visade sig desto mer, nämligen kedjan Wallin-Jönsson-Prestberg som tillsammans gjorde jag tror det var 3 mål, varav Wallin gjorde 2 och Jönsson 1.

Annars tyckte jag i vanlig ordning att Micke Johansson såg mycket pigg ut, och Andre Lakos kan lämna FBK. Men detta är ju inga nyheter, och knappast något jag är ensam om att tycka. Om inte annat så vet jag att pappa också håller med mig. För ovanlighetens skull skulle man kunna säga.

********

Sen så var det ju innebandy i fredags. Jag var ju lite sjuk då ( är fortfarande), och fick stå i mål den första delen av "träningen". Och nu förstår jag verkligen varför hockeymålvakterna har suspensoar. Varför kanske ni kan lista ut själva. Ett slagskott från en innebandyboll (ni vet var), gör nog inte ens 10000 gånger så ont som med en hockeypuck. Och jag kan säga att det gjorde ONT.

*******

Igår lördag var det ju Andra chansen i Melodifestivalen också, och det bjöd på en hel del spänning, eftersom hela grejjen var upplagt som ett hockeyslutspel, med kvartsfinaler, och semifinaler, innan dem då hade två kvar, som var klara för Globen.

Och det var såå gött när Nordman slog ut Häggqvist/Johnsson, eller vad dem nu heter. Dock tyckte jag det var jättesynd att den opera inspirerade Therese Andersson åkte ut mot Sussie Tapper, men iallafall...
Dem låtarna som gick till Globen var Sibel och Nordman, och det var väl inget jättedåligt resultat.

Men är inte Emelie i Caracola typ ruskigt vacker?

image45 Där är hon. :)

/David

Nåt du vill säga?
Postat av: KARLSTADSTREETSTYLE

Hej! Spana in KARLSTADSTREETSTYLE, som är en nystartad blogg. Ha det bra!

2008-03-09 @ 19:45:18
URL: http://karlstadstreetstyle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0