Louise friberg- nästa etta?

Läste imorse nångång att Louise Friberg vann sin första LPGA-tourtävling, och det är ju verkligen kul för henne!

Jag har dock inte så stor koll på vad hon gjort innan, men om man vinner en LPGA tour tävling så är man ju faktiskt ganska duktig. Får man hoppas iallafall.

Motståndet är ju faktiskt inte det allra bästa varje gång, alltså jag menar att det i fältet i praktiken bara finns kanske 5-6 potentiella vinnerskor.
Dock ska man ju spela så bra så att man vinner, det ska man inte sticka under stolen med. Jobbet måste ju ändå göras för att vinna liksom.

***

Men som jag skrev förut, så vann ju även Tiger i helgen. Där finns det ju betydligt mer potentiella vinnare varje vecka, och detta säger jag inte för att jag är emot damtouren på något sätt, för det är jag verkligen inte.
Tvärtom så borde man försöka se mer på damtouren, eftersom dem spelar betydligt mer som amatören gör, vad gäller slaglängder, och därmed strategi m.m.

***

I och för sig verkar det som det bara finns en enda potentiell vinnare på herrtouren nu.

Han är totalt dominant just nu, Tiger Woods.

Kan han kanske t om göra det omöjliga iår, och slå till med en Grand slam, alltså ta alla 4 största golfturneringarna samma år? (Us Open, British Open, US Masters och PGA Championship).

Det återstår att se.

/David

Nåt du vill säga?
Postat av: elin

känner igen dig

2008-03-17 @ 19:41:42
URL: http://elinmauno.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0