sur

Sitter här direkt efter matchen mot frölunda, och är lite småsur.
Små sur på hur allmänt dåliga Färjestads backar är, framförallt namn som Mattsson, Rhodin, som i princip inte Kan göra rätt i egen zon. Det är tråkigt, och det defensiva spelet i ett slutspel, är ju,... jaa, ganska viktigt.
Därför känner man lite oro varje gång Rhodin och Mattsson får pucken, framför allt då i defensiv zon.

***

Jaa, ibland kan man verkligen sakna defensiva, men samtidigt offensiva backar. Eller vad sägs liksom om Janne Niskala? Hur BRA var inte han liksom?.

***

Matchen idag var annars hyfsat underhållande, även från FBK-supporter (jag vet Anders, jag är nog inte supporter i den rätta bemärkelsen), men iaf. FBK hade riktigt fin fart i den inledande perioden, och hängde med Frölunda riktigt bra.
Men sen tog krafterna slut, och som sagt, den där riktiga farten och intensiteten fattades tillslut hos Färjestad. Synd, för om dem hade kunnat knipa en seger idag nere i götet, hade dem haft Frölunda "nere i brygga" riktigt rejält, eftersom de två nästkommande matcherna spelas i Karlstad.

***

Iallafall, mina stjärnor för kvällen delas ut till:

3 stjärnor: Christopher Heino Lindberg, som återigen räddade kvar FBK i matchen.
2 stjärnor: Esa Pirnes
1 stjärna: Eero Somervuori

***

Bara att se fram emot måndags, och tisdagsmatchen nu.

/David


Nåt du vill säga?
Postat av: Ellen

Thanks. Nu väntar jag bara på att få se din nya header ;P Men det kommer aldriiiig bli lika skillad som min ;D hehe

2008-03-17 @ 07:00:39
URL: http://fuckingfancy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0