trotsdag.

Idag är dagen då jag ska trotsa Sophie, som ju ville att jag skulle variera mig när det gäller blogginläggen.

Men idag är jag alltså fortfarande sur. Självklart inte på Sophie, henne kan man inte bli sur på.
Nejnej.

*****

Jag är sur och förbannad på hela göteborg.

Eller iallafall Frölundaborg, och deras publik, samt arrangemanget kring allt.

*****

Jag menar, för det första så är det absolut strängt förbjudet att ha med sig nån form av dryck alls in i själva arenan, alltså där hockyn spelas.
Och man kunde se att minst tre flaskor hade ( på ett eller annat vis) smugglats in.

Var är säkerheten då liksom?

Tänk om han som kastade in G L A S F L A S K A N, hade träffat en spelare, eller kanske ännu värre, nån oskyldig i publiken?!

För vad man såg på tvn, så stod han ganska högt upp från isen också, alltså inte på nån av dem raderna precis brevid sargen.

Det är såna man kallar riktiga SVIN.   Inte Färjestadsupporters.

*****

Förstår för övrigt heller inte hur 2 sekunder bara kan försvinna.

När linjedomarn släppte pucken för första gången, så var det 5 sekunder kvar av matchen.
När Micke Johansson slog in pucken i mål hade det enligt det riktiga tidtagaruret gått 4.5 sek av dem 5.

Men när det sedan blev fullständig kalabalik, eftersom jumbotronen tjöt, och då är det vanligtvis slut på matchen, hade klockan stannat!

Målet blev således bortdömt, och 2 sekunder bara försvann ut i tomma intet, eftersom domaren för dagen ( Thomas Andersson) visade att det bara var 3 sekunder kvar av matchen, efter det uppehåll som följde kalabaliken.

Det logiska i det har jag väldigt svårt att finna. Eftersom att det som hände efter avblåsningen (jumbotronen), inte hände, eftersom målet inte blev godkänt, hur kan domarn då visa att det bara är  T R E sekunder kvar?.

****

Men men, det var i och för sig inte på dem sista 5 sekundrarna som FBK förlorade matchen, det var efter att FBK gjorde sitt 4-2 mål, när dem ungefär slutade spela överhuvudtaget.

Det var synd, för dem hade verkligen greppet om matchen, i princip de första 40 minutrarna.

Det var faktiskt så att man kunde ana guldformen i vissa byten.

*****

Men vad tusan, dem avgör imorn, på självaste
påskafton.

*****

GLAD PÅSK PÅ ER!!


image47

Nåt du vill säga?
Postat av: elin

GLAD PÅSK :D

2008-03-21 @ 21:05:26
URL: http://elinmauno.blogg.se
Postat av: Ellen

Heh,det var allt bra nära att jag avled också. Känns det som idag iaf ;D

2008-03-22 @ 17:19:33
URL: http://fuckingfancy.blogg.se
Postat av: A.

Varför en bild på Vijay? =)

2008-03-23 @ 20:12:25
Postat av: A.

Najs header (hette det så?) :D

2008-03-24 @ 00:07:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0