Nytt jobb o grejer!

Tjenatjena.. Jag vet att det var typ...hur längesen som helst som jag skrev en endaste liten rad här nu. Men jag måste faktiskt passa på att säga att det har nästan inte hunnits med att tänka alls den senaste veckan, så lite undanflykt som är godkänd har jag att komma med.

Jag har nämligen fått JOBB ju. Som i och för sig vissa redan vet om, men för er andra är det ju något nytt, så iallafall, nu vet ni =)

***
Dessutom, i helgen som varit, så spelade jag ju golf. Om man nu kan kalla det varken spela eller golf.
Det var nämligen snuskigt kallt, och snön blandades med regn, som blandades med vind, som återigen blandades med fruktansvärd kyla. Så efter ungefär 15 hål på Lördagen, så kände man inte sina fingrar, eftersom det var så sjukt kallt.

***

Söndagen var det dock betydligt varmare, iallafall så kändes det som det, eftersom man lyckades hålla kroppen hyfsat varm.
Då gick det (ska det sägas) betydligt bättre också, så att, då kanske man blir seriösare bara för det.

Men i helgen som kommer nu gäller det, då är det regional på Karlstad, och då skulle det vara gött att visa att man fortfarande kan spela bra golf.

***
Slog förresten mina första säljsamtal idag, och det skulle jag säga gick rätt bra.
Det ska dock absolut inte förväxlas med enbart telefonförsäljning som vi sysslar med, även om vi sitter i telefonen.
Vi säljer liksom inte typ Tele2 saker, eller annat "skräp". Vi säljer förresten inte ens till privatpersoner, utan uteslutande till företag.
Detta gör att det är betydligt mer pengar inblandade när vi väl säljer, dock kan det ju kanske vara lite svårare att sälja. Men som sagt, när man säljer, så märker man det i plånkan betydligt mer, än vid andra telefonförsäljar jobb (=
Men jag lovar, jag ska vara bättre på att uppdatera min blogg.

Tills dess får ni ha det super allihopa!

/David

Nåt du vill säga?
Postat av: Elin

http://elinmauno.blogg.se/1211393481_ni_bestmmer.html#comment

var med och bestäm vad min novell ska handla om!
du bestämmer allt som novellen ska innehålla - jag skriver novellen!

2008-05-21 @ 20:33:12
URL: http://elinmauno.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0