Obamaaaaaa

Ja, det är väl få som missat att USA fått sin första svarta president någonsin. Det var ju faktiskt typ 2 veckor sen nu till och med. Och jag skulle bara vilja gratulera alla svarta i USA. Det är ju som dem säger själva, dem har kämpat för detta, och trott på det också kanske, det senaste halvåret iallafall.

Även om jag inte är amerikanare, så satt jag här hemma och verkligen hoppades på att det skulle bli just Barack som skulle bli president.
Det är få presidenter någonsin, som jag vet iallafall, som har pratat så avslappnat, men ändå så bra. Man har ju sett många amerikanare stå och grina när deras favoritkandidat talat. Men när Obama talar känns det verkligt på nåt sätt. Som att han kommer klara allting som han har lovat.

Läste förresten Karin Sjödins blogg (en golftjej som spelar på LPGA). Hon skrev att det är det är fängslande att höra när Obama talar. Sen menade hon att det aldrig kommer hända att  tiotusentals moderater skulle stå och gråta och ropa orden som vår egen mini-president Fredrik Reinfeldt sa. Och jag kan ju bara hålla med henne. Det kommer aldrig hända.
Själv tycker jag hans tal är olidligt tråkiga. Eller vad säger jag. Det är ju alla svenska politikers. :)

****

Jag tror hela världen kommer märka att USA har fått enligt vad många tror, den bästa presidenten på länge.
Bara en sådan sak att han skötte mycket av sin kampanj över nätet tyder ju på en mycket modern president.
Och det tror jag är väldigt bra.

Jag håller återigen med.

Med Obama tror jag det kommer bli just "Change".
Och det bara till det bättre.

/David


Nåt du vill säga?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0