Halloween och så

Halloween ja. Dagen då alla små barn springer runt i mer eller mindre häftiga dräkter och försöker samla på sig så mycket godis dem bara kan. Iallafall är det ju så i USA. Denna roliga grej är ju inte alls lika utspridd här i Sverige, och det har jag fått lära mig.

Det var nämligen nåra år sen nu, när jag och Anders, och min lillebror Seb (egentligen Sebastian, men det är så himla långt), var ute och skulle "trick- or treata".  Då kom vi till ett hus, givetvis på vårt område. När vi då sade dem magiska orden, som antigen resulterar i godis eller bus, så sa kvinnan som öppnade: Ja men kom in, och ta för er av allt godis jag har bunkrat upp med!
Eller okej, så sa hon faktiskt inte. Istället så stod hon där typ en minut, medans vi såg mer och mer fåniga ut, jag med min fina skelett mask, brorsan med typ en Scream-mask, och anders med..det minns jag faktiskt inte, men iallafall, hon stod där, och sa typ: jaha.. vad ska vi göra med dessa nu då?.
Sen slängde hon igen dörrn. Så att ja. Seden med bus eller godis är kanske inte riktigt lika utbredd som i Staterna.


****
Har för övrigt fått ett jobberbjudande från göteborg, ska isåfall ner dit på måndag och kolla hur det är, sam för en andra intervju. Vet dock inte om jag riktigt vill det. Inte det lättaste i världen att hitta boende där, inte någonstans överhuvudtaget numer förresten.
Sen är det ungefär samma jobb som jag hade innan, med andra ord sitta och ringa runt, dock denna gången till privatpersoner, om pensionsförsäkringar eller vad det nu var.
Känns kanske lite sådär, att flytta för ett sånt jobb.

****

Men ikväll är det INNEBANDYY!

****

Dessutom är min bästis Josefine tillbaks efter en tids frånvaro. Och japp, hon är precis lika grym som hon var innan.(=

Det var allt för idag. Tack för mig, jag är ingen tjej.
/David

Nåt du vill säga?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0