Golftävlingar

I helgen var det då dags för årets två första golftävlingar.

Den första var en scramble på Billerud, och jag spelade med två polare, samt min alldeles egna fader.
Vi spelade väldigt bra fram till green, men puttarna grinade oss väldigt illa rakt i ansiktet, dem ville bara inte i!

Så man blev ju lite sur bara av det. Men som sagt, alla fyra spelade bra, och några höjdpunkter var ju C:s alla mosardrives, samt kanske min eaglechipp, efter C:s monsterdrive, och A:s braiga spoon. Och ja, eaglechippen från typ 10 meter satt. Så nu behöver ni inte fundera på det.

A:s järn 5a på 2an va ju inte dålig den heller.

Vi kom tillslut 2a, och jag vann ensam närmast hål, 3.26 meter från stickan.

***

På söndagen spelades en vanlig klubbtävling på Bryngfjorden, och jag spelade förvånansvärt stabilt, något som inte hänt på mycket länge, kan jag försäkra.

Efter att ha gått de första nio hålen på par (två birdies och två bogeys), så öppnades de sista nio med två hyperstabila par, för att hålen efter sabba det hela med två dåliga järnslag och chippar, men kom trotsallt in på +5, och vann tävlingen tillslut, så det var en fin start på detta året!

/David

Nåt du vill säga?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0